روش هایی مطمئن برای باز کردن چاه حمام

لوله فاضلاب حمام از مهمترین لوله های فاضلاب در هر ساختمانی به حساب می آید و گرفتگی چاه حمام از معمولی‌ترین مدل گرفتگی ها می باشد که به علل گوناگونی درست می شود و باز کردن لوله حمام از مشکلاتی هست که ممکن است در هر خانه ای پیش آید و دغدغه خیلی از آدم ها شده است؛ به همین خاطر به دست آوردن اطلاعاتی در مورد مدل های باز کردن گرفتگی لوله حمام و علل گرفتگی آن و جلوگیری از آن خیلی اهمیت دارد.
همینطور دانستن مطالبی در مورد درب چاه حمام که تأثیر زیادی در کارایی لوله های فاضلاب دارد لازم است.

‌از دیگر مشکلات معمول در خانه گرفتگی چاه آشپزخانه می باشد که با رفتن به سایت برچسب، می توانید مقاله آموزشی آن را بخوانید. همچنین در سایت برچسب مقاله ای در مورد آموزش رفع گرفتگی لوله آشپزخانه دارد که با خواندن آن می توانید از پس باز کردن لوله حمام به تنهایی برایید.

دلیل گرفتگی چاه حمام چیست؟

دلیل گرفتگی لوله های فاضلاب، مثل گرفتگی سینک ظرفشویی و روشویی و گرفتگی چاه حمام و هر گرفتگی دیگری به خاطر وارد شدن مواد اضافی و ضایعات به درون لوله فاضلاب است که این گرفتگی ها را درست میکند.
اگر گرفتگی لوله ها سخت و عمیق باشد و به روش خانگی نتوانید آن را باز کنید، با رفتن به سایت لوله بازکنی برچسب از تکنسین ماهر در تمامی مناطق تهران، همانند لوله بازکنی در تهرانسر استفاده کنید و با پیدا کردن نزدیکترین لوله بازکنی به محل سکونت خود از خدمات آنها بهره مند شوید.

  • از مواد زائدی که اکثراً چاه حمام را می گیرد وجود مو می باشد، داخل شدن موها به درون چاه حمام و جمع شدن آنها در لوله فاضلاب گرفتگی های سختی را به وجود می آورد.
  • از دیگر ضایعاتی که سبب گرفتگی چاه حمام می شود، تکه های صابون مصرف شده در حمام است که باید برای باز کردن لوله حمام کاری انجام داد.
    صابون به خاطر این که از چربی زیادی برخوردار است به همراه املاحی که در آب وجود دارد، تشکیل رسوبات عمیقی را در لوله فاضلاب می دهد و باعث گرفتگی و بند آمدن چاه حمام میشود.
  • از مواد اضافی دیگری که باعث گرفتگی چاه حمام می شود، به دستمال کاغذی، سفید آب و تیغ و غیره می توان اشاره کرد که گرفتگی چاه را سخت تر می کند و کار باز کردن گرفتگی لوله ها را مشکل تر می سازد.
  • تمامی این مواد زاید و چربیها و چرک ها و کثیفی ها رسوباتی را در دیواره های لوله فاضلاب حمام به وجود می‌آورند.

بعد از اینکه مواد اضافی به این لایه های رسوبی چسبیدند، بخشی از لوله را می گیرند و این گرفتگی بعد از مدتی زیاد تر میشود و کلاً لوله مسدود می گردد تا در نهایت برای باز کردن گرفتگی چاه حمام اقدامی انجام دهید که می توانید با رفتن به سایت برچسب در سراسر تهران از فنی کارهای حرفه ای کمک بگیرید.
اگر با نحوه ثبت سفارش در سایت برچسب آشنایی ندارید، می توانید از کادر جستجو در این وب سایت سرویس و منطقه ای که می خواهید لوله بازکن به آنجا اعزام شود، مانند لوله بازکنی سیدخندان را سرچ نمایید تا مشخصات تکنسین همین منطقه به شما نمایش داده شود.

چگونه گرفتگی چاه حمام را برطرف کنیم؟

مدل های رفع گرفتگی لوله حمام به جنس لوله و مدل گرفتگی بستگی  دارد، مثلا اگر گرفتگی به خاطر مواد صابونی باشد یا وقتی که گرفتگی به خاطر جمع شدن مو در در چاه حمام به وجود آید، فرق می کند. در اینجا ما مدلهای گوناگون باز کردن چاه حمام را برای شما بیان می کنیم.

با ریختن آب جوش گرفتگی چاه حمام را باز کنید

یکی از راه های کم خرج و آسان برای باز کردن لوله حمام استفاده از آب جوش می باشد اگر گرفتگی لوله ساده باشد مقدار آب جوش را به صورت یک دفعه درون چاه فاضلاب حمام بریزید و مدتی منتظر بمانید تا چاه حمام توسط اب جوش باز شود.
در این صورت مواد اضافه و جرم هایی که به دیواری لوله چسبیده بودند کنده شده و از بین می روند قبل از اینکه آب جوش را به درون چاه بریزید حتماً در چاه را برداشته تا آب جوش به روی شما نریزد.

اگر لوله های فاضلاب شما از جنس پی وی سی می باشد، آب جوش را به مقدار زیاد و یکدفعه به درون چاه نریزید؛ چون باعث می شود لوله های پلاستیکی به وسیله آب جوش از بین رفته و شکلش تغییر کند و باعث نشتی شود.

با استفاده از محلول جوش شیرین لوله حمام را باز کنید

یکی از مصرفی ترین مدل های خانگی لوله بازکنی، استفاده از جوش شیرین و ترکیبات آن می باشد. ترکیب جوش شیرین با نمک و جوش شیرین با سرکه از ترکیباتی است که برای رفع گرفتگی چاه حمام استفاده میشود و دو ترکیب فوق العاده هستند.
در این روش باید، در چاه حمام را برداشته و سپس جوش شیرین را به درون لوله فاضلاب حمام بریزید بعد از آن اندکی نمک یا سرکه به روی آن ریخته و در آخر هم، کمی آب جوش به آن اضافه کنید. بعد مدتی منتظر بمانید تا این مواد با یکدیگر مخلوط شده و از خودشان واکنشی ایجاد کنند و لوله حمام را باز کنند.

با استفاده از محلول های مخمری چاه حمام خود را باز کنید

ابتدا در این روش اندکی مخمر را با آب قاطی کنید و آن را به صورت آهسته آهسته به درون چاه بریزید و اگر این محلول را یکدفعه درون چاه بریزید، ممکن است باعث خرابی لوله ها شود.
در ضمن برای چاه هایی که دارای لوله های پی وی سی هستند، از این محلول های مخمری میتوان استفاده کرد.

با استفاده از تلمبه دستی لوله حمام را باز کنید

اگر دلیل گرفتگی لوله حمام به خاطر تجمع مو باشد، میتوان با استفاده از تلمبه دستی این گرفتگی را برطرف کرد. به این صورت که ابتدا شیر آب را باز کرده و بگذارید مقداری اب در اطراف در پوش حمام جمع شود، بعد کاسه پلاستیکی تلمبه را در دهانه چاه گذاشته و با فشار چند بار تلمبه بزنید سپس خواهید دید که چاه حمام شما باز میشود.
در این روش ابتدا درپوش چاه حمام را برداشته و سپس از تلمبه دستی استفاده کنید و شروع به انجام این کار کنید.

برای باز کردن لوله حمام از قلاب استفاده کنید

برای درآوردن موهای درون لوله فاضلاب استفاده از قلاب که وسیله ای آسان و پر کاربرد می باشد، مناسب است به این صورت که اول درپوش چاه حمام را بردارید و قلاب را تا جایی که امکان دارد به درون لوله وارد کنید و به وسیله سر منحنی آن موهایی که به اطراف لوله چسبیده را بیرون بکشید.
همچنین می توانید با انداختن یک چراغ قوه، ببینید که چه میزان مو از درون چاه بیرون آورده شده است و در آخر هم مقداری آب جوش به درون چاه بریزید تاچاه حمام کاملا باز شود.

گاهی اوقات گرفتگی لوله فاضلاب حمام خیلی عمیق می باشد که با این روش هایی که گفته شده ،نمی شود آن گرفتگی ها را ازبین برد. در این مواقع بهترین راه حل فنر زدن چاه حمام است که با خواندن مقاله آن در سایت برچسب می توانید در این مورد مهارت هایی را به دست آورد.

زمانی که قلاب را به درون چاه میبرید، مواظب باشید فشار زیادی وارد نشود که باعث سوراخ شدن یا خرابی لوله فاضلاب حمام شود و خرج اضافی رو برای شما به وجود آورد.
به همین خاطر در زمان انداختن قلاب در چاه خیلی مراقب باشید و این کار را بااحتیاط انجام دهید.

با استفاده از جوهر نمک لوله حمام را باز کنید

استفاده از جوهر نمک برای باز کردن گرفتگی چاه حمام  خطرآفرین است به همین خاطر ما در آخر آن را بیان کردیم در این روش به اندازه سه چهارم گالن آب سرد رو با سه فنجان جوهر نمک قاطی کرده و زمانی که جوهر نمک به جوشش افتاد آن را به درون چاه بریزید.
در حین کار از دستکش پلاستیکی و عینک محافظ چشم استفاده کنید تا به شما صدمه ای وارد نشود البته از این روش به تکرار استفاده نکنید زیرا باعث صدماتی به لوله فاضلاب میشود.

چگونه از گرفتگی چاه حمام جلوگیری کنیم؟

در تمامی شرایط سعی کنید قبل از درمان کار پیشگیری را انجام دهید، پس قبل از اینکه لوله حمام شما دچار گرفتگی شود حتماً موارد گفته شده در زیر را جهت جلوگیری از این مشکل به خاطر بسپارید.

یک صافی خوب بر روی دهنه چاه  بگذارید: اگر درپوش خوبی رو روی دهنه چاه حمام بگذارید موها و ضایعات به داخل چاه وارد نمی‌شوند.
صافی ها مدل های پلاستیکی و فلزی گوناگونی دارند که مدل فلزی به وسیله پیچ به دهنه چاه بسته می شود و به دهنه چاه، کاملا ثابت شده و با حرکت آب تکان نمی خورد و وسیله خوبی برای عدم گرفتگی لوله فاضلاب حمام می باشد.

یک مدل دیگر از درپوش های چاه حمام وجود دارد که دارای سوراخ های خیلی ریزی هستند و باعث می شود که تکه های صابون را در درون خود جمع آوری کنند و شما می توانید، بعد از هر بار دوش گرفتن صافی را از مواد زاید و موها تمیز کرده و از گرفتگی چاه حمام جلوگیری کنید.

بعد از هر بار حمام کردن حتماً حمام را بشویید: یکی از روش های جلوگیری از گرفتگی چاه حمام این است که بعد از هر بار دوش گرفتن حمام را کاملاً تمیز کرده و بشویید به این صورت مواد زائد و کثیفی ها از روی دیوارها و کف حمام شسته شده و به طرف درپوش چاه میروند و در نهایت با فشار آب داغ تمامی مواد زائد را از صافی جدا کرده و به این صورت از گرفتگی لوله حمام جلوگیری می‌کنید.

شما می توانید همیشه محیط حمام را پاکیزه نگه دارید، تا به لوله بازکنی احتیاجی نداشته باشید و همچنین اگر روش های باز کردن چاه حمام را نمی دانید آنها را به کار نگیرید.

علاوه بر آن می توانید با تمیز نگه داشتن سرویس بهداشتی سلامت خود و خانواده خود را تضمین کنید و از بیماری های پوستی و… جلوگیری کنید، چرا که حمام ها به دلیل رطوبتی که دارند اگر تمیز نشوند میتوانند مرکز رشد میکروب ها و باکتری ها شوند.

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *