سقوط آزاد کیا هیوندای

ماتاک تاپ| علیرغم فتح رکوردهای جدید در زمینه اعتماد مشتریان، سطح وفاداری و دوام کیفی توسط کیا هیوندای، این کنسرسیوم کره‌ای- آمریکایی وضعیت فروش مناسبی را در بازارهای جهانی سپری نمی‌کند و آمارها در دو کشور چین و آمریکا حکایت از افت فروش محصولات جدید کیا هیوندای می‌دهند.

هتل بومگردی یزد

سقوط آزاد کیا هیوندای
به گزارش ماتاک تاپ، کیا هیوندای که در پایان سال ۲۰۱۷ با تولید ۸٫۲۵ میلیون دستگاه خودرو، حدود ۸ درصد در زمینه سهم بازار و فروش افت کرد، امسال نیز روند نزولی خود را ادامه داده و شواهد از کاهش تقاضا برای اتومبیل‌های این برند در دو بازار چین و آمریکای شمالی دارد. وضعیت کیا هیوندای در چین بغرنج بوده و عملکرد دو ماهه نخست ۲۰۱۸ برای کیا و هیوندای به ترتیب حدود ۳۱ و ۳۹ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نزول کرده است.

سقوط آزاد کیا هیوندای
در بازار آمریکا البته اغلب خودروسازان فعلا وضعیت خوبی ندارند و فروش اتومبیل در دومین ماه از سال ۲۰۱۸ حدود۲٫۲ درصد افت کرد. ماه فوریه ۲۰۱۷ در این کشور حدود ۱٫۳۳۲ میلیون دستگاه خودرو به فروش رفت اما بازار این کشور در فوریه ۲۰۱۸ تنها پذیرای ۱٫۳ میلیون دستگاه خودرو جدید بود.

سقوط آزاد کیا هیوندای

فورد موتور گرچه فعلا پیشتاز بازار امریکا است اما تا اینجای سال حدود ۵٫۷ درصد افت فروش داشته و بیش از ۳۴۰ هزار دستگاه خودرو در مجموع به مشتریان تحویل داده است. تویوتا اما با نرخ رشدی تحسین‌برانگیز به میزان ۱۰٫۱درصد، ضمن تحویل بیش از ۳۱۲ هزار دستگاه خودرو به مشتریان، در یک قدمی سازنده بزرگ آمریکایی قرار داد. شورولت نیز در مجموع دو ماهه نخست ۲۰۱۸ با افتی ۳درصدی بیش از ۲۹۱ هزار دستگاه خودرو به مشتریانش تحویل داده تا جایگاه سومین خودروساز بزرگ امریکا را از آن خود کند.

سقوط آزاد کیا هیوندای
نیسان با ۲۳۰، هوندا با ۲۰۰، سوبارو با ۱۲۹، هیوندای با ۸۴، جی‌ام‌سی با ۷۵، کیا با ۷۶، رام با ۶۸، دوج با ۶۷، مرسدس با ۵۵، فولکس واگن با ۵۱، مزدا با ۵۰، ب.ام.و با ۴۲، لکسوس با ۳۷، آئودی با ۳۰ و بیوک با۲۹ از جمله محبوب‌ترین برندهای بازار آمریکا در دو ماهه نخست سال هستند ضمن اینکه میتسوبیشی با رشدی چشمگیر و ۲۳ درصدی هم‌اینک در دو ماه نخست سال بیش از ۲۱ هزار دستگاه فروش داشته است.

سقوط آزاد کیا هیوندای
در بازار چین اما فولکس‌واگن در رتبه نخست قرار داشته و علیرغم افت فروش به میزان ۴٫۷ درصد، تا اینجای سال بیش از ۱۸۰ هزار دستگاه خودرو به خریداران چینی تحویل داده است. هرچه سازندگان بزرگ و مشهور جهان در چین با کاهش فروش مواجه شده‌اند اما تولیدکنندگان چینی اوضاع خوبی داشته و پیوسته رشد بیشتری را تجربه می‌کنند. جیلی به عنوان دومین برند پرفروش بازار چین با رشدی ۱۹٫۳ درصدی، فروش دو ماهه خود را در حالی به بیش از ۱۰۹ هزار دستگاه رسانده که بائوجون دیگر خودروساز چینی هم با ثبت رشد ۹٫۶ درصدی، رکورد فروش دو ماهه خود را شکست و با قرار گرفتن در رتبه چهارم، تا اینجای سال بیش از ۷۶ هزار دستگاه خودرو تحویل مشتریان داده است.

سقوط آزاد کیا هیوندای
هوندا سومین خودروساز پرفروش بازار چین هم رشد منفی ۱٫۱ درصدی را تجربه کرده و در این مدت ۷۸ هزار خودرو تحویل مشتریان چینی داده است. چانگان شریک سایپا اما با افتی ۲۷ درصدی، عملکرد بدی از خود در دو ماهه نخست ۲۰۱۸ به ثبت رساند و کمی بیش از ۶۹ هزار دستگاه فروش داشت. بیوک، تویوتا، نیسان، دانگ فنگ و هاوال هم با قرار گرفتن در رتبه های ششم تا دهم عملکرد جالبی از خود به جای نگذاشتند.

کیس صنعتی استوک

شما احتمالا این مطالب را نیز دوست دارید...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *