آیا سانتافه شکست می خورد؟

رکستون در نسل جدید خود کاملا متفاوت از همیشه ظاهر شده و صرفا یک اس یو وی زشت و زمخت و بزرگ نیست. این خودرو آشکارا در پی گشودن مسیری تازه است که پیشتر سانگ یانگ آن را با تیوولی پیموده بود، راهی که از تلفیق ویژگی های چند کلاس مختلف خودرویی در یک محصول با طرحی زیبا و امکاناتی مناسب به دست می آید و با کیفیت ساختی خوب و یا متوسط، در قیمتی پایین تر از بازار عرضه می شود.

هتل بومگردی یزد

ماتاک تاپ| با سابقه مبهمی که رکستون دارد، شاید فروش پایین و شکست این خودرو در ایران چندان دور از ذهن نباشد. در دوره قبلی منع واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی پرونده این مدل را خیلی زود مختومه اعلام کرد اما آیا در دور جدید هم باید رکستون را یک شکست خورده بزرگ دانست که قادر به رقابت با سانتافه، سورنتو، ایکس‌تریل، تیگوان، راو۴ و اوت‌لندر نیست؟

آیا سانتافه شکست می خورد ؟ 

 به گزارش ماتاک تاپ، این تلقی به نظر می رسد از زمان عرضه تیوولی به بازار ایران رنگ باخته و سانگ یانگ توانسته جلوه ای دیگر از توان تولید خود را به رخ رقبا بکشد. نسل جدید رکستون اما بزرگ ترین چالش این شرکت نوظهور کره ای است که عبور از آن می تواند به منزله ارتقا جایگاه خودروساز سوم کره جنوبی باشد. این شرکت ادعا می کند نسل جدید اس یووی رکستون را با تجهیزات و ویژگی هایی بالاتر از سطح کلاس خود به بازار عرضه کرده است. ببینیم رکستون جدید چگونه خودرویی است؟

آیا سانتافه شکست می خورد ؟ 

اگر بدشانس نباشیم احتمالا تا پایان پاییز باید شاهد نسل جدیدی از سانگ یانگ رکستون G4در ایران باشیم. رکستون در نسل جدید خود کاملا متفاوت از همیشه ظاهر شده و صرفا یک اس یو وی زشت و زمخت و بزرگ نیست. این خودرو آشکارا در پی گشودن مسیری تازه است که پیشتر سانگ یانگ آن را با تیوولی پیموده بود، راهی که از تلفیق ویژگی های چند کلاس مختلف خودرویی در یک محصول با طرحی زیبا و امکاناتی مناسب به دست می آید و با کیفیت ساختی خوب و یا متوسط، در قیمتی پایین تر از بازار عرضه می شود.

 

آیا سانتافه شکست می خورد ؟ 

نگاهی به استراتژی سانگ یانگ هم این را ثابت می کند. برای مثال در سطحی از بازاری که عمده محصولات آن در محدوده قیمتی ۲۲۵ تا ۲۶۰ میلیون تومان به فروش می رسند، رکستون تنها ۲۰۰ میلیون قیمت خواهد داشت تا در کنار رنو کولئوس ۲۱۸ میلیونی تبدیل به آلترناتیو جدید هیوندای سانتافه که تا ۲۵۰ میلیون تومان خرید وفروش می شود، گردد.

آیا سانتافه شکست می خورد ؟ 

بزرگ‌ترین شاسی بلند گروه سانگ یانگ که به تازگی در نمایشگاه سئول معرفی شده ابعادی نزدیک به کیا سورنتو داشته و با طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر ۴٫۸۵، ۱٫۹۲ و ۱٫۸۰ ازفاصله‌ بین دو محوری به میزان ۲٫۸۶ متر سود می‌برد. با این تفاسیر می‌توان رکستون جی۴ را بزرگ‌ترین کراس‌اوور متوسط بازار ایران لقب داد که می تواند به راحتی به صورت نمونه ۷ صندلی نیز به بازار ارائه شود. رکستون جدید که همه جا با کدY400شناخته می‌شود از نظر ظاهری پیشرفت چشمگیری نسبت به مدل‌های قبلی و برخی محصولات فعلی این شرکت داشته ولی در طراحی بدنه همچنان در پس محصولات ژاپنی و اروپایی قرار داشته و نمی تواند در برابر تویوتا، فولکس، کیا و رنو حرفی برای گفتن داشته باشد. در طراحی این خودرو به وضوح از خودروی مفهومیLIV-2 سانگ یانگ نیز استفاده شده ولی ایراد اساسی در قسمت کناری بدنه است، جایی که خم‌های روی‌ گلگیرها ظاهر خودرو را خشن‌تر از همیشه نموده و نمایی قدیمی به رکستون بخشیده است. در عین حال فرم سرگردان چراغ‌ها و جلو پنجره بیننده را در وضعیتی سردرگم برای فهم منطق طراحی رکستون می‌گذارد.

آیا سانتافه شکست می خورد ؟

فضای داخلی جدید رکستون اما واقعا متحول شده و در یک فرم بسیار زیبا، شاهد استفاده از چرم ناپا در بخش‌های مختلف کابین هستیم. فضای پای سرنشینان افزایش پیدا کرده و یک نمایشگر چندمنظوره ۹٫۲ اینچی در داخل کابین نصب شده است که تصویر دوربین ۳۶۰ درجه نیز درآن نمایش داده می‌شود. چوب و آلومینیوم به کار رفته در داشبورد رکستون به وضوح استانداردهای یک کلاس بالاتر را نشانه گرفته است در حالی که لیست تجهیزات رکستون واقعا کامل و ستودنی است.

آیا سانتافه شکست می خورد ؟ 

در عین حال سانگ‌یانگ اعلام کرده برای دستیابی به حداکثر استحکام ممکن در شاسی و بدنه ‌این خودرو از دانش مهندسی شرکت فولادسازیPOSCO کره جنوبی سود برده به طوری ‌که در ساختار ستون‌ها و بدنه از فولاد Gpa 1.5 استفاده کرده است. ایمنی این خودرو به همین مساله استحکام محدود نمی‌شود بلکه سانگ یانگ در این محصول۹عددکیسه هوا نیز درکنار سیستم کنترل پایداری استفاده کرده است. همچنین سیستم‌های ایمنی روز همانند سیستم کمکی بین خطوط، هشدار نقطه کور، سیستم ترمز اضطراری و سیستم ترافیک عقب نیز در این خودرو موجود هستند.

آیا سانتافه شکست می خورد ؟

دربخش پیشرانه، برخلاف پیشرانه پرحجم۶سیلندر نسل قبلی، دراین مدل جدید از یک موتور۲لیتری چهارسیلندر توربو استفاده شده است که می‌تواند ۲۲۵ اسب بخار قدرت را در کنار ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. پیشرانه‌ای که حجمی کمتر از رقبا دارد، اما توربوشارژ نصب شده روی آن قدرت بالایی را ارائه می‌کند که مشابه هیچ یک از خودروهای هم رده‌ نبوده و رکستون را به قوی‌ترین شاسی بلند این رنج تبدیل می کند. در ضمن به واسطه سابقه سانگ یانگ در ساخت خودروهایی با توان آفرود بالا، به نظر رکستون بتواند در مسیرهای خارج از جاده نیز حرف هایی برای گفتن داشته باشد.

آیا سانتافه شکست می خورد ؟ 

شما چه نظری دارید؟ آیا این تازه وارد کره ای می تواند پس از ۴ سال به سلطه هیوندای سانتافه در بازار ایران پایان دهد؟

کیس صنعتی استوک

شما احتمالا این مطالب را نیز دوست دارید...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *